2022-01-12

הסיפור של מורן אברויה

"לקחו לי את היד והחזירו לי את החיים"

צילום ועריכה: טל חרס | עריכה לשונית: שירן סיבוני

שהייתה חיילת בת 19, שירתה מורן בבסיס בצפון, וביום חורפי וסוער רצתה להכנס למשרד, וכשפתחה את הדלת הרוח שהשתוללה הדפה את הדלת וטרקה אותה כאשר ידה השמאלית על המשקוף ומחצה את שורש כף היד. בתחילה חשבו שזו מכה יבשה למרות הנפיחות.
לאחר מספר חודשים היד החלה להתנפח ולשרוף, מורן הרגישה כאבים חזקים, היד הפכה לכחולה. בוקר למחרת פונתה לבית החולים רמב"ם ושם אובחנה עם CRPS, תסמונת הכאב הכרוני. מה שגרם לכך היתה הרשלנות הרפואית בטיפול שקיבלה במרפאת הבסיס.

מורן קטועה כבר 7 חודשים, היא למדה במהלך השנים להשתמש רק ביד אחת, "אני ממשיכה להתנהל כרגיל, משתמשת ביד הקטועה למשל בזמן צילום המתכונים שלי, מחזיקה את הטלפון איתה".

מסעה של מורן שנמשך 11 שנה, אשר בו היא סבלה בצורה קיצונית מכאבים, הגיעה לשלב שבו היא נותנת לעצמה לנוח מכל הסבל, לקחה את ההחלטה שהיא בין ההחלטות הקשות בחיים, אבל בחרה לעשות טוב לעצמה ולהמשיך לחיות.

אחד הדברים שמורן מאוד אוהבת לעשות הוא לאפות.
עולם הקונדיטוריה נגלה אליה עוד בצבא בזמן הפציעה, כאשר ניסתה לאתגר את עצמה לעשות דברים בעזרת יד אחת. היא למדה את כל תורת האפייה לבד מספרי מתכונים, סרטוני הדרכה, הרצאות ומאמרים.

סיפורי קטועים נוספים

הסיפור של עופר שטל

בשנת 1995 עת שהיתי ברומא, בלימודי אומנות, רכבתי על אופנועי חזרה מהעבודה בשדה התעופה, רכב ניסה לעקוף אותי על השוליים באוטוסטרדה, פגע בי והעיף אותי לעבר רכב אחר ובעודי באוויר פגע

לסיפור המלא »
דילוג לתוכן