2021-03-01

הסיפור של עזי בן שאול

"אני לא חושב שיש משהו שאמרתי שאני לא אצליח לעשות"

צילום ועריכה: טל חרס | עריכה לשונית: שירן סיבוני

בגיל 39 עבר תאונת דרכים בה נקטעה רגלו הימנית. עזי נשוי לענת, אבא לשני בנות ממשיך לחיות בכל הכוח גם על רגל אחת.

אתה לא יכול לעשות פה לימונדה אבל לפחות אל תשאיר את הלימון חמוץ. צריך להפיק את המירב מהמצב, משום שאני במצב נתון ולא אחזור אחורה או אשנה את המצב, קצת יומרני להגיד שאני מרגיש שאני השראה עבור אנשים, אבל הרבה אנשים בסביבה שלי או כאלה שרואים אותי, אומרים לי שקודם כל מי שלא מכיר אותי לא רואה עליי שאני עם תותבת, שאני עושה דברים שהם לא עושים.

כשהחברים באו לראות אותי אחרי הפציעה היה להם קשה להסתכל עליי ולא ידעו כיצד להגיב לסיטואציה הזו, התביישו ממני כי יש להם שתי רגליים ולי יש רגל אחת, תמיד אמרתי להם שהכל בסדר ושאני אותו בן אדם, אותו עזי, רק בלי חצי רגל. אני תמיד הייתי זה שיותר יוצר קשר איתם, כי היה להם קשה בהתחלה לקבל את המצב.

התחלתי לעסוק בספורט של קטועים והצטרפתי לקבוצת הכדורגל של הקטועים, אני משחק גם פוצ'יוולי בים עם קבוצה. היו פעמים בהתחלה ששיחקתי כדורגל בקבוצה רגילה ורק לאחר כמה משחקים היו שמים לב שאני עם רגל תותבת, אני משדר שהכל כרגיל ואנשים תמיד בשוק מזה עד שאני לא אומר להם או רומז להם הם פשוט לא שמים לב, יש מצבים שאני בעצמי שוכח שאני עם תותבת.

לפני הפציעה הייתי יותר פעיל ממה שאני עכשיו, הרשתי לעצמי לעשות יותר דברים, להיכנס לים, לעשות ריצה עם הבנות, מה שהיום אני לא יכול לעשות ללא תותבת מתאימה ואימון."

סיפורי קטועים נוספים

הסיפור של עופר שטל

בשנת 1995 עת שהיתי ברומא, בלימודי אומנות, רכבתי על אופנועי חזרה מהעבודה בשדה התעופה, רכב ניסה לעקוף אותי על השוליים באוטוסטרדה, פגע בי והעיף אותי לעבר רכב אחר ובעודי באוויר פגע

לסיפור המלא »

הסיפור של מורן אברויה

שהייתה חיילת בת 19, שירתה מורן בבסיס בצפון, וביום חורפי וסוער רצתה להכנס למשרד, וכשפתחה את הדלת הרוח שהשתוללה הדפה את הדלת וטרקה אותה כאשר ידה השמאלית על המשקוף ומחצה את

לסיפור המלא »
דילוג לתוכן