לפני קטיעה – מה חשוב לדעת

בין אם ניתוח הקטיעה מתוכנן כבר זמן מה, או נקלעתם אליו בגלל מחלה או תאונה, זכרו שאתם לא לבד. הצוות הרפואי שלך נמצא שם כדי לתמוך בך, ומחובתו לענות על כל שאלה – ולמצוא את הפתרונות הטובים ביותר עבורך.

ריכזנו כאן עבורך מספר נקודות חשובות שיכולות להועיל בתהליך, אך הן אינן תחליף לייעוץ רפואי

קטיעה מתוארת כהפרדת עצם ברקמה בריאה או הסרת איבר במפרק.

ניתוח קטיעה עשוי להיות נחוץ אם קיימת גפה פצועה או חולה והיא לא צפויה להחלים ואם חייכם בסכנה כתוצאה מכך. הסיבות האפשריות לכך כוללות בעיות במחזור הדם, זיהומים, תאונות, סרטן או מום מולד באיבר. במקרים אלה, בדרך כלל ידוע זמן רב מראש שקטיעה תהיה הכרחית. עם זאת, לעיתים יש צורך לקטוע באופן בלתי צפוי, למשל, בגלל פציעה קשה לאחר תאונה.

אם אתה אמור לעבור ניתוח קטיעה מתוכנן, תיבדק בפירוט מספר פעמים לפני הניתוח. הרופאים שלך יסבירו מה יקרה גם במהלך הניתוח וגם לאחריו. כמובן, אם עברת תאונה טראומטית, השיחות שלך יתרחשו לאחר הניתוח.

במהלך פגישות אלו, יש לך הזדמנות לשאול את כל השאלות החשובות לך. כדאי לרשום מראש את כל שאת/ה רוצה לשאול את הרופא לפני הפגישה כדי שלא תשכח כלום. זכרו שתפקידם ומחובתם להסביר לכם את הכל בצורה ברורה.

במידת האפשר, עליך להתחיל לעשות את תרגילי הפיזיותרפיה שתבצעו לאחר הקטיעה עוד לפני הניתוח. כך תוכל/י להכין את השרירים מראש ובתקווה להקל על עצמכם את ההתאוששות.

קטיעה היא שינוי גדול בחיים שלך ולעיתים אף טראומטי, ייעוץ פסיכולוגי עשוי להועיל מאוד. הייעוץ יכול לעזור לך לעבוד על כל נושא או פחד שיש לך לפני הקטיעה, תוך הורדת משקל כבד מאוד ממשפחתך, חבריך – ומעצמך.

אנו ממליצים לך לפגוש ולשוחח עם קטועים אחרים. טוב לשמוע כיצד אחרים מתמודדים עם המצב, ובמקרים רבים הם גם יוכלו לחלוק טיפים כמעט על כל דבר, הם עברו את מה שאתה עתיד לעבור.

אנחנו בצעד הבא יכולים לשלוח אליך קטוע ותיק, עם אותה קטיעה כמו שלך ולעיתים אף עם אותו רקע לקטיעה. בנוסף יש לנו קבוצות ייעוץ ותמיכה בווטסאפ בהם תוכל לשאול כל שאלה שתרצה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:
דילוג לתוכן