טיפול בהזעת הגדם

עם בוא הקיץ רבים מן הקטועים סובלים מנפיחות , בעיות עור בגדם (פצעים ,אדמומיות, שלפוחיות ,גרד וכיו"ב…) זאת בעקבות החום ,הלחות והזיעה שאף מובילים להחלקת הליינר והפרוטזה, מאמר זה ינסה לגעת בעיקר הבעיות והפתרונות הקיימים בשוק!

מיותר לציין שאין פתרון חד משמעי שעובד אצל כולם ואין יצרן אחד של תכשירים טוב יותר מאחר ועל כן רק באמצעות ניסוי וטעייה ולמידה מניסיונם של אחרים תוכלו למצוא את הפתרון ההולם עבורכם. בקיץ הגדם עצמו נפוח יותר בגלל החום , פתרון הולם לבעיה זאת הינו שימוש בחבישת לילה בתחבושת כותנה (לא אלסטית) שהרעיון בה זה השכבות שיוצרים ולא הלחץ שמפעילים , בין 3-4 שכבות לכל מקטע . חבישה נכונה הניתנת ללמידה תוך רכישת מיומנות תכווץ את הגדם כך שיהיה לכם קל יותר להיכנס לבית הגדם לאחר הלילה.

בסרטון הבא תוכלו להתרשם מסוג התחבושת (דומה/זהה לזאת שחבשו לכם בבית החולים ובשיקום) ודרך החבישה:

 

טיפ : כשאתם בטיול לכמה ימים מחוץ לבית מומלץ לקחת כזאת תחבושת לחבישה איתכם למקרה חירום בתיק,  גם אם אתם לא סובלים מנפיחות בקיץ  שכן בטיול אתם מבצעים פעילות מאומצת ונמצאים הרבה שעות על "הרגליים" דבר שעלול להוביל לנפיחות הגדם וקושי להיכנס לבית הגדם ביום שלמחרת.

 

פתרונות לטיפול בהזעה של הגדם

הסרת שיער: לבלוטות הזיעה של הגדם לוקח המון זמן אם בכלל להתרגל למצב החדש והן צריכות ללמוד לווסת את עצמן  למצב בו לובשים ליינר על הגדם ולמעשה אין לזיעה לאן להתנדף ,הבעיה חמורה יותר אצל גברים בגלל השיער, על כן הסרת שיער היא פתרון מומלץ, שמונעת גם היווצרות "שערה הפוכה" המובילה לעיתים רבות לפצעים שימנעו את חבישת התותבת. ישנם פתרונות הרחקת שיער שונים ומגוונים, באיזה פתרון שתבחרו מומלץ להימנע מפצעים, חתכים  ופצעונים שעלולים להיגרם כתוצאה מהליך הרחקת שיער כזה או אחר.

תכשירים מונעי זיעה: מקטינים את בלוטות הזיעה לזמן קצוב (24-48 שעות) , ישנם כאלו שהינם ייעודים למטרה זאת שמיוצרים בעיקר על ידי חברות התותבות ,מוצרים אלו נמכרים אצל הפרוסטטיסטים או ניתנים לרכישה און ליין באתרים מחו"ל. ישנם תכשירים שמשמשים למניעה וצמצום הזיעה בבתי שחי שיכולים גם הם לספק פתרון, חשוב להדגיש שזה תלוי במשתמש ופעילותו, סוג העור ומצבו, תכשירים אלו בד"כ מגיעים עם חומר פעיל של 7 אחוז ומעלה לעומת דיאודורנט בית שחי שמכיל בד"כ 4% חומר פעיל.

גרביים ייעודיות: מנדפות את הזיעה ומהוות חיץ בין הגדם לליינר , תוכלו להתרשם ממוצר כזה (וישנם דומים) בסרטון הבא

 

ניתוח הסרת בלוטות זיעה: למקרים קשים במידה ועדיין לא נפתרה הבעיה אך במקרה כזה בלוטות הזיעה בשאר הגוף יעבדו "שעות נוספות".

ההזעה בגדם גורמת לבעיות עור ועל כן חשוב מאוד לטפל ולטפח את הגדם.

שימוש בקרמים, תכשירי ניקוי ומשחות להרגעה וטיפול בעור. ישנם תכשירים ייעודים  שמיוצרים בעיקר על ידי חברות התותבות, מוצרים אלו נמכרים אצל הפרוסטטיסטים בד"כ או ניתנים לרכישה און ליין באתרים מחו"ל וישנם כאלו שהם לטיפול כללי בעור הניתנים לרכישה בחנויות הפארמה.

שמנים אתרים : שמן זית, שמן זרעי ענבים לדוגמא אלו שמנים המעשרים את הקולגן של העור ושומרים על לחות ואלסטיות, שמן עץ התה משמש כשמן חיטוי, כל השמנים הללו הם שמני ספיגה טובים כך שהליינר לא יחליק מהם בשימוש בכמות נכונה.

טיפ: שמרו על אזור הצלקת ושימו לב אליה, כמו כן במידה ויש לכם קפלים בגדם, חשוב הניקיון בהם על מנת למנוע זיהום ופטריות וכן "צביטה" של הקפל והעור בעת לבישת הליינר.

ניקיון הגדם והליינר: מומלץ לאחר כל שימוש  לרחוץ היטב, לחטא וליבש את הגדם והליינר בחומר חיטוי וסבון התואם את סוג העור שלכם ולא גורם לו יובש או גרד או לפגיעה באיכות וטיב הליינר.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:
דילוג לתוכן